02.06.2017 14:05

Pardubičtí herci naposledy vystoupí před diváky Bez nápovědy

V roce 2015 Východočeské divadlo uvedlo novinku v podobě diskusního pořadu Bez nápovědy, který navázal na své úspěšné předchůdce Pozváni na zámek, Večerní šumlování či Volání sirén. Zábavná talk show, kterou opět moderuje dramaturgyně GRAND Festivalu smíchu Jana Uherová, představuje členy pardubického souboru z jiného úhlu pohledu, než z jakého je diváci znají z jeviště. Zpestřením neformálních večerů je vždy kavárenská úprava Malé scény ve dvoře a připravené pohoštění.

Herci čelí nejen moderátorčiným otázkám, ale také dotazům z publika. „Večery jsou především založeny na interakci s diváky, kteří jsou nedílnou součástí programu,“ říká ředitel divadla Petr Dohnal.

Dvouletým cyklem prošla už většina souboru, proto oblíbené Bez nápovědy čeká derniéra. Budu však moc ráda, když takováto netradiční setkání budou pokračovat v jakékoliv formě dál. O podobném typu pořadu už dokonce uvažujeme, takže diváky pravděpodobně na Malou scénu brzy znovu pozveme,“ prozrazuje Jana Uherová, jež si do posledního dílu, který se uskuteční v pondělí 5. června, pozvala Jana Musila, Josefa Pejchala a Radka Žáka.

„Za dvacet let svého působení ve Východočeském divadle jsem se asi stala pamětníkem, protože ač jsou všichni tři hosté mého posledního Bez nápovědy už dlouholetí členové našeho divadla, přesto si pamatuji jejich příchody. Radka Žáka znám už z našeho prvního společného angažmá v Moravském divadle Olomouc. Poté se naše cesty rozdělily, abychom se opět potkali zde v Pardubicích. Spolu si budeme povídat nejen o pěkných hereckých příležitostech, ale i o jeho režisérských počinech. Na Honzu Musila jsme se kdysi jeli podívat také do olomouckého divadla, kde hrál v Pokrevních bratrech. Hned nato dostal nabídku na angažmá do Pardubic. Co mě na Honzovi vedle jeho herecké práce nejvíce zajímá, jsou jeho filmové ambice i realizace. Jako autor a režisér je už podepsán pod několika menšími útvary. Pepa Pejchal má s Radkem a Honzou společné krátké angažmá v Moravském divadle Olomouc. Ano, všichni čtyři jsme tímto divadlem prošli a už více než desetiletí jsme v Pardubicích. Pepa začínal jako klasický příklad princů a romantických hrdinů. Během posledních let se však přehrál do jiného druhu postav, k charakterním, nejednoznačným hrdinům. Hraje divadlo, někdy zpívá s kapelou, moderuje, vychovává dvě děti a má spoustu zájmů. Věřím, že i jeho vyprávění bude diváky zajímat,“ říká Jana Uherová.

Východočeské divadlo Pardubice

Autor článku: Radek Smetana

Pardubičtí herci naposledy vystoupí před diváky Bez nápovědy

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.