10.05.2010 00:00

Pěvci brněnské opery vyšli na přehlídkové molo

Pěvci a pěvkyně brněnské opery dnes propagovali svůj žánr mezi zákazníky nákupního centra. Slavné árie z Figarovy svatby, Rusalky a dalších oper zazpívali z přehlídkového mola v brněnském obchodním centru Olympia. Před vystoupením si oblékli oděvy známých značek. Akce měla oslovit diváky jinou, pro operu netradiční formou. A také získat opeře nové publikum, řekla Jana Janulíková z Národního divadla Brno.

"Vloni jsme vytvářeli graffiti a tančili street dance, letos vyrážíme ze dveří divadla a ukážeme veřejnosti, co umíme a jak skvěle u toho vypadáme," uvedli divadelníci. Akci uspořádali u příležitosti Evropského dny opery.

Na přehlídkové molo vyšly například mladé pěvkyně Andrea Priechodská a Tereza Merkelová. Nákladné operní róby vyměnily za společenské šaty značek, které v Olympii mají své obchody. Árii prince z Dvořákovy Rusalky zazpíval obklopen šesti modelkami pěvec Petr Berger. Pózování v módním oblečením spojil s pěveckým vystoupením z Figarovy svatby Jan Šťáva. K propagační akci se nechala přemluvit dohromady desítka členů souboru.

Předskokany operním pěvcům dělali hudebníci, kteří náruče potlesku publika mají ještě před sebou. Za doprovodu komorního souboru Czech Virtuosi vystoupili jako sólisté žáci brněnských základních uměleckých škol. Mezi nimi zahrál i devítiletý houslista, který ještě používá - stejně jako další dětští hráči - menší velikost houslí. Komorní soubor se tak musel ztišit, aby hlasitost jeho tónu nepřevážil.

V souvislosti s přehlídkou vypsalo Národní divadlo Brno soutěž pro mladé amatérské filmaře s pětitisícovou odměnou. Mají za úkol natočit a sestříhat z Evropského dne opery dynamické video, které bude působit jako moderní filmové trailery. Podle zadání si divadlo představuje vysoce atraktivní a vysoce emotivní video s hudebním doprovodem a vizuálními efekty, které později využije k propagaci na sociálních sítích.

Zdroj: Lucie Kučerová, dr 

Autor článku: ČTK