Pozvánky na premiéry současného tance a hudební performance
Vážení přátelé,
sdružení Čtyři dny si Vás dovoluje pozvat na sérii jarních premiér, které se uskuteční na přelomu dubna a května v Praze. Jednotlivé projekty jsou realizovány formou koprodukce, kdy vybraní umělci měli možnost pracovat v rezidenčním Prostoru Preslova, v případě představení "two, too" Čtyři dny vytvořily produkční zázemí projektu. Na setkání s Vámi se těší Čtyři dny
Kontakt: Čtyři dny, c/o Divadelní ústav, Celetná 17, 110 00 Praha 1, Tel/fax: 02/24 809 125, Tel: 02/24 809 116, www.ctyridny.cz, email: ctyridny@login.cz
KALENDÁŘ PREMIÉR
PROSTOR PRESLOVA
Preslova 9, Praha 5 - Smíchov, www.ctyridny.cz/preslova
29., 30. duben 2002 ve 20:00 hod
U.zo a Time & Space Torture
"Waving Skeleton" - hudební performance
4., 5. květen 2002 ve 20:00 hod
Veronika Švábová & Barbora Látalová
"Od začátku do konce" - tanec
DIVADLO ARCHA
Na Poříčí 26, Praha 1, www.archatheatre.cz
2. květen 2002 ve 20:00 hod
Anna Huber & Kristýna Lhotáková
"two, too" - tanec (česká premiéra)
U.zo a Time & Space Torture
"Waving Skeleton" - hudební performance
V nově vzniklém tvaru představí skupiny U.zo a Time & Space Torture sérii příběhů, jejichž svislou osu tvoří Postava bílé stepařky Manon a horizontální osu postava Černého Jezdce. Jejich role jsou ale i přes svůj obrovský význam marginální. V popředí stojí již zmíněné jednoduché příběhy o lásce a jejich proměnách, kde se ovšem na rozdíl od příběhů např. v Dekameronu nesouloží, nekrade a nepodvádí a vůbec ona vše prostupující temná laskavost vrcholící cynickou směnou je téměř úplně vytěsněná. Ale i narativní vrstva, kterou reprezentují tyto nijak zbytečně zauzlené a přesto průzračné konstrukce, má své místo spíše v pozadí. Dominantním tématem představení je Touha a to pokud možno jen málo hříšná. V tuto chvíli je jasné, že i příběhy jsou pouze ilustrativní a vyjádření oné Správné touhy může sloužit jen a jen hudba, které slibujeme víc než dost. Domníváme se, že v opozici touze stojí úzkost a právě tu se budeme snažit rytmem, melodií a laskavými texty rozpustit do roztoku tak jemného, že již nebude svírat, ale pomůže nám rozhořet naše zkoprnělá srdce.
Produkce: Time & Space Torture - Jan Turner, David Doubek, Radek Václavík, Jana Straková, Jesper Alver, Mette Ussing
Koprodukce: Čtyři dny - Prostor Preslova
Za laskavé podpory: Open Society Fund Praha, hl.m. Prahy a Švandova divadla
Anna Huber & Kristýna Lhotáková
"two, too"
koncepce/choreografie/tanec: Anna Huber, Kristýna Lhotáková
hudební skladba: Sophie Huber
světla: Thilo Reuther
kostýmy: Katharina Montag
technické vedení: Jochen Massar
2 lidé. 2 x 2 m
V omezeném prostoru a s redukovanými divadelními znaky si obě tanečnice/choreografky Anna Huber a Kristýna Lhotáková pokládají otázky blízkosti, vztahů a závislostí.
Mohou se dva lidé náhodou spojit? Mít vztah?
Proto, že mají stejné tělo, jsou si nějak podobní, sdílejí stejné vzpomínky?
Jak se mohou stát podobní dva jedinci, aniž by ztratili svou jedinečnost?
Měli vůbec možnost vybrat si jeden druhého?
Měli na vybranou? A nebo si byli kdysi jedno?
Kolik prostoru každý z nich potřebuje k rozvoji a prosazení své vlastní identity?
Hledání blízkosti a důvěry, boření hranic. Odstup.
Stálá oscilace mezi slepou důvěrou a sebezáchovou, mezi symbiózou a soutěží.
ANNA HUBER (CH)
Po studiích tance v Curychu Anna Huber pracovala s mnoha choreografy a režiséry ve Švýcarsku, Rakousku a Německu, např. s Jo Fabianem nebo Helenou Waldmann. Od roku 1989 žije a pracuje v Berlíně. Svůj vlastní choreografický jazyk začala vytvářet již jako tanečnice v Cottobus State Theatre. Její solové práce " in zwischen räumen" (1995), "brief letters" (1996) a "unsichtbarst" (1998) získaly uznání u mezinárodního publika. Diváci festivalu Tanec Praha měli možnost vidět některé její sólové choreografie v roce 1998. V roce 1999 vytvořila Anna Huber skupinovou choreografii "die anderen und die gleichen" (m.j. s Kristýnou Lhotákovou) a duet "Lâautre et moi" s thaiwanským tanečníkem Lin Yuan Shangem. V roce 2001 spolupracovala se svou sestrou Susane Huber v představení "Stuck mit Flugel" a s Kristýnou Lhotákovou vytvořila duet "two, too".
KRISTÝNA LHOTÁKOVÁ (CZ)
Po studiích tance na Folkwang Hochschule v Essenu, konzervatoři Duncan Centre a výtvarném studiu na škole Václava Hollara se soustředila na vlastní autorskou tvorbu a spolupráci s nejrůznějšími umělci. V letech 1993 - 96 tančila v souboru Lenky Flory, v choreografii Simone Sandroniho "Strappi stuzicanti" a hostovala v představení Petera Schumanna "Den je ráno, poledne a večer". Od roku 1995 se začala věnovat vlastní choreografické a taneční tvorbě. Ve spolupráci s hudebníkem Ladislavem Soukupem vzniklo představení "Venuše s Rubikovou kostkou" (1999), skupinová choreografie "Trans IT!" (2000) a open air představení "Deky" (2001) a "Labuť" (2002). V roce 2000 byla choreografie "Venuše s Rubikovou kostkou" oceněna 3. místem na mezinárodní soutěži Aerowaves a v roce 2001 získala 1. cenu na festivalu Současného umění v australském Perthu.
Produkce:
anna huber.compagnie
Koprodukce (české premiéry): Čtyři dny a Divadlo Archa
Podpořili: Senatsverwaltung für Forschung, Wissenschaft, Kultur Berlin a Pro Helvetia
Ve spolupráci: Theater am Halleschen Ufer Berlin a luzerntanz am luzernertheater
Veronika Švábová & Barbora Látalová
"Od začátku do konce" - tanec
Koncepce: Veronika Švábová
Choreografie a tanec: Veronika Švábová a Bára Látalová
Zvuk: Tomáš Procházka
Světla - design: Jan Beneš McGadie
Dvě ženy sdílící společný prostor. Jeden prostor, dvě ženy.
Jejich hry, soupeření, každodenní rituály i zabíjení času.
Dvě ženy v uzavřeném kruhu. Dvě ženy, které jsou si vším. Ženy, které si zbyly.
Produkce: Veronika Švábová a Bára Látalová
Koprodukce: Čtyři dny - Prostor Preslova
Za laskavé podpory: Open Society Fund Praha, hl.m. Prahy a Švandova divadla