Šermíř Petr Nůsek učil herce, jak zabít Sekala
Do české premiéry zbrusu nové divadelní hry Je třeba zabít Sekala v režii Petra Veselého zbývá ještě měsíc, zkoušky v Městském divadle Zlín jsou však v plném proudu. A proto že se jedná o syrové drama, v němž není nouze o souboje a rvačky, poctil svojí návštěvou zlínské divadlo šermíř a divadelní a filmový choreograf Petr Nůsek, který spolupracoval i na slavných filmech Letopisy Narnie II. či Bathory a mnohých dalších.
Jeho první spolupráce s Městským divadlem Zlín byla inscenace Krása na scéně v režii Pavla Kheka. „Diváci si možná pamatují na tu scénu, kdy výtržníci přepadnou herce Kynastona (Radovan Král). Bitka musí být dopředu velmi dobře nachystaná, aby vypadala opravdově a především, aby se herci omylem či špatným pohybem nezranili. Není to úplně choreografie, musí být živá a hlavně uvěřitelná,“ líčí dramaturg zlínského divadla Miroslav Ondra.
V inscenaci Je třeba zabít Sekala je násilí ještě o trošku víc. „Sekal s Jurou Baranem se pobijí hned při svém prvním setkání v hospodě. Nechci prozrazovat, ale už teď na zkušebně ze souboje mezi Zdeňkem Julinou a Radovanem Králem běhá mráz po zádech,“ říká tajuplně dramaturg.
Další zásadní střetnutí těchto dvou postav se odehraje na konci. Je to závěrečný duel u křížku za vesnicí, souboj na nože. A jelikož je to na konci, dá se předpokládat, že jedna z postav tuto bitku nepřežije...
Petr Nůsek není jen šermíř a to ostatní, co lze najít na jeho stránkách. „Nesmíme zapomínat, že dokonce vyrábí různé zbraně, ochranné pomůcky na souboje a rekvizity, všechno tak, aby to vypadalo stejně jako originály, ale při tom to bylo pokud možno bezpečné,“ dodává dramaturg.
O tom, jak opravdově se hercům podaří sehrát souboje o holý život, se mohou diváci přesvědčit na premiéře 19. března.
Zdroj: smardova@divadlozlin.cz