15.12.2021 14:14

Skončila 24. Divadelní Flora. Devítitýdenní divadelní maraton proběhl navzdory pandemii

O něco dříve, než pořadatelé plánovali, skončila netradičně podzimní Divadelní Flora. Navzdory víkendovému zrušení posledních dvou tanečních představení nabídla na sedmi festivalových scénách přes čtyři desítky akcí a oslovila na tři tisíce diváků.

24. ročník jednoho z nejvýznamnějších středoevropských festivalů přivítal přední německojazyčné soubory a interprety (Residenztheater Mnichov, Berliner Ensemble, Bettina Hoppe, Rimini Protokoll) i čelní reprezentanty české a slovenské divadelní scény (Divadelní spolek Jedl, Yuri Korec, Studio Hrdinů, Divadlo Komedie, Jan Mocek, Lachende Bestien ad.) a v rámci žánrově pestrého programu se zaměřil na tvorbu Miroslava Bambuška a Michala Háby.

Kromě besed s festivalovými hosty zařadila v „protipandemickém módu“ probíhající Flora mezi své aktivity také fokus na současnou německou a rakouskou hudební scénu a uvedla filmový program, jehož protagonisty byly výrazné herecké osobnosti německého divadla. Přehlídka, mapující divadelní trendy i aktuální sociální fenomény, byla letos zastřešena ročníkovým mottem „Krásný nový svět“. Po dvou a půl letech v Olomouci opět prezentovala unikátní inscenace špičkových režisérů a choreografů, jejichž počiny zaujaly tři tisícovky diváků.

„Jsme samozřejmě rádi, že se po měsících odkladů povedlo drtivou většinu naplánovaných festivalových produkcí realizovat. Díky nasazení, flexibilitě a výdrži celého pořadatelského týmu, podpoře řady partnerů a empatické spolupráci hostujících umělců jsme po devíti náročných týdnech – navzdory kulminující covidové pandemii a složitým organizačním podmínkám – relativně úspěšně doběhli do cíle,“ hodnotí pořádání dvouměsíční mezinárodní akce v pandemické době ředitel Divadelní Flory Petr Nerušil a dodává: „Naše společné poděkování patří všem, kteří na festival dorazili, respektovali protiepidemická opatření a chovali se ohleduplně a odpovědně. Se skvělými diváky, kteří Floře fandí a podpořili ji svou účastí, se těšíme na brzké setkání za pět měsíců. Polojubilejní, již pětadvacátý festivalový ročník plánujeme na 10.–21. května 2022.“

24DF v číslech

  • 22 divadelních představení (z toho 6 zahraničních)
  • 16 besed a seminářů
  • 3 filmové projekce, 3 koncerty
  • 1 zájezd, 1 workshop
  • 3 000 diváků
  • (4 divadelní představení zrušena z důvodů pandemie)

https://www.divadelniflora.cz/

Autor článku: Převzato z: https://www.divadelniflora.cz/

Skončila 24. Divadelní Flora. Devítitýdenní divadelní maraton proběhl navzdory pandemii

Festivaly

23.10.2025

Loutky, hudba a objektové divadlo pro dospělé. Mezinárodní festival NEKROPOLIS startuje 30. října

Na přelomu října a listopadu ožije pražský Palác Akropolis loutkami, hudbou a divadelním experimentem. Nekropolis 2025 – festival, který propojuje současné loutkářství s objektovým divadlem i world music přivítá od 30. října do 1. listopadu umělce z celé Evropy. Chybět nebude světoznámý slovinský loutkář Matija Solce a jeho energická skupina Fekete Seretlek a řada hostů, kteří dokazují, že loutkové divadlo může být hravé, aktuální i hluboce filozofické.

20.10.2025

Divadlo Radost pořádá třetí ročník mezinárodní přehlídky divadelní tvorby pro děti a mládež

Ve dnech 20.–26. října 2025 proběhne v brněnském Divadle Radost třetí ročník Festivalu Radosti mezinárodní přehlídky divadelní tvorby pro děti a mládež. Festival nabídne pestrý výběr inscenací z Česka, Slovinska, Polska, Itálie a Maďarska, které pracují s různorodými formami – od loutkového divadla přes výtvarně pojatá představení až po autorské projekty na pomezí žánrů.

15.10.2025

Koncert Janáček na start! zahájí předprodej jubilejního 10. ročníku festivalu Janáček Brno 2026

Už 31. října 2025 se v Mahenově divadle rozezní koncert JANÁČEK NA START!, který slavnostně zahájí předprodej vstupenek na jubilejní 10. ročník mezinárodního festivalu Janáček Brno 2026 (13. října – 17. listopadu 2026). Během večera bude poprvé veřejnosti představen kompletní program i nový vizuál festivalu, který je dílem ilustrátora Michala Bačáka a grafičky Žanety Kögler.