19.04.2018 17:46

Soubor Maso krůtí uvádí svou třetí inscenaci Čekání na Kokota

Čekání na Kokota je nové absurdní drama z dílny kolektivu Maso Krůtí, které bude mít premiéru v úterý 24. 4. 2018 od 19:30 v Divadle NoD. Zde soubor úspěšně uvedl i svůj předchozí titul Cirkusvobody, který měl premiéru v prosinci 2016, a jehož poslední uvedení je v plánu na 19. 5. 2018 od 19:30. Je-li libo krůtí, je teď ten správný čas!

„Během představení si diváci projdou všema fázema svejch vlastních milostnejch příběhů. Bude to upřímný, pravdivý, vtipný, děsně patetický a totálně nesmyslný.“, říkají svorně herečky, a dodávají: „Čekáme na to, až budem připravený my, až bude připravenej on, až bude připravená jeho máma, až posílí koruna a bitcoin, až budem mít ovulaci, až si najde práci, až budem mít černýho prezidenta a až John Lennon vstane z mrtvých a všem nám vysvětlí, jak to s tím milováním teda je.“

V rámci čekání holky krůtí obrátí vzhůru nohama každé jedno otřepané klišé, kterým láska je, mohla nebo měla být, aby došly k závěru, že láska žádný závěr nemá. Ani uzávěr. Patrik Swayze to v Hříšném tanci stejně vystihl: „Ať děláš, co děláš, nikdy nemůžeš vyhrát.“

MASO KRŮTÍ bývá označováno za dívčí punkovou divadelní formaci. Přesto, že samotné členky nevědí, co spojení těchto slov přesně znamená, nevyhýbají se mu. Poté, co v sobě objevily kolektivní zálibu v něžném punku, začaly tvrdě formovat své autorské postoje. Potřeba vyjádřit se ke generačním trendům, lásce, nenávisti a podprsenkám přetekla přes okraj čtyř sklenic plných velkých řečí a dotekla až na jeviště.

MASO KRŮTÍ začalo hrát, zpívat, tancovat a improvizovat. Ať už expresivně, stylizovaně, symbolicky, potichu nebo nahlas, holky krůtí vždycky říkají pravdu. A je jim jedno, jestli stojí na jevišti v divadle nebo v baru. Nenastavují divákům zrcadlo, nebo jak se tomu v tom dnešním umění říká, kritika je totiž nebaví. Místo toho vezmou diváka na projížďku jejich vlastním světem. Proč to dělají? Odmítají totiž uvěřit tomu, že jsou jediné, které to tak vidí.

Pozn.: Nejsme lesby ani feministky, protože nevíme, co to znamená.

Hrají: Eliška Soukupová, Kateřina Smržová, Marta Sobotková
Hudba: Miroslav Beran, Šimon Hrábek, Kateřina Smržová, Václav Strýček
Dramaturgie: Anežka Berčíková a Jana Fleglová
Scénografie: Eliška Budíková
Režie hudby: David Smrž

www.nod.roxy.cz

Autor článku: Honza Urban

Soubor Maso krůtí uvádí svou třetí inscenaci Čekání na Kokota

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.