01.12.2020 17:11

Stanislav Slovák je novým uměleckým šéfem činoherního souboru Městského divadla Brno

Ke dni 30. listopadu 2020 opustil dosavadní umělecký šéf činoherního souboru Stanislav Moša tuto svoji funkci, kterou zastával od 1. srpna 1990. Novým uměleckým šéfem činoherního souboru MdB jako svého nástupce od 1. prosince 2020 jmenoval Stanislava Slováka.

Stanislav Slovák je absolventem JAMU, na které vystudoval hned dva obory – muzikálové herectví a činoherní režii.

Od roku 2000 je v angažmá Městského divadla Brno, na jehož prknech od té doby ztvárnil nemalou řádku výrazných muzikálových postav – Jan (Svět plný andělů), Kabaretiér (Cabaret), Vilém (Máj), Hud (Hair), Lujko Zobar (Cikáni jdou do nebe), Mikoláš (Markéta Lazarová), Bafstein (Zahrada divů), Myslivec (Divá Bára), Bill Sikes (Oliver!), Vypravěč (Pokrevní bratři), Otec Jany (Papežka), majitel lodi J. Bruce Ismay (TITANIC), Duch v metru (DUCH), Vratko (Radúz a Mahulena), Mack Sennet (Chaplin), Rockový Pánbůh (Bítls) či nejnověji Billy Thompson (Poslední loď) a Zestárlý Ruden Fénix (Ráj).

Postupně se zde mimo práce herecké začal podílet i na mnoha inscenacích také jako asistent režie a k dnešnímu dni má již na svém kontě rovněž pěknou řadu úspěšných samostatných režijních prací. Z nich zmiňme například muzikálovou komedii Donaha! (2013), historický muzikál Ostrov pokladů (2015), romantickou komedii Zamilovaný Shakespeare (2016), bláznivou muzikálovou komedii Monty Python's Spamalot (2018), milostnou tragédii Romeo a Julie (2019), mysteriózní thriller Santiniho jazyk (2019) či nejnověji elegantně excentrický muzikál Grand Hotel (2020), který dokonce dovedl na jeviště Hudební scény MdB v české premiéře. Nejen jako režisér, ale také jako spoluautor pak již po mnoho let tvoří osvědčený autorský tým společně s hudebním skladatelem a dirigentem Karlem Cónem, dramaturgem Janem Šotkovským a hercem a autorem Petrem Štěpánem. Ze všech jejich úspěšných společných děl vyberme alespoň bláznivou hudební pohádku pro celou rodinu Sněhurka a sedm trpaslíků (2008), která má za sebou již více než sto repríz, či rekapitulační leporelo Osmyčky (2018), které bylo v roce 2019 oceněno hlavní cenou mezinárodního divadelního festivalu Bez hranic v Českém Těšíně a polském Cieszyně Zlomenou závorou. A právě v těchto dnech pod jeho režisérským vedením vzniká nesmrtelná česká komedie s písničkami Světáci.

Ke všem jeho dosavadním hereckým i režisérským zkušenostem a úspěchům tedy dnešním dnem přibývá i funkce uměleckého šéfa činoherního souboru, ve které mu rovněž přejeme mnoho zdaru!

https://www.mdb.cz/

Autor článku: Kateřina Vižďová

Stanislav Slovák je novým uměleckým šéfem činoherního souboru Městského divadla Brno

Zprávy

31.10.2025

Přehled premiér v listopadu a festivalů v listopadu a prosinci 2025

Zdrojem přehledu premiér českých divadel jsou hlášení zaslaná jednotlivými divadly a je výstupem z databáze Inscenace Virtuální studovny, kde jsou informace průběžně doplňovány a aktualizovány.

31.10.2025

Říjnové novinky z knihovny Divadelního ústavu ve znamení retrospektivní akvizice

Ostravská hudební kultura od konce 19. století do současnosti / Smetanismus a Wagnerismus / Mozart v Praze / Čtyři jihoslovanská dramata / Zastávka ; Exkurze ; Ples v klubu Les Bruselux / Divadlo FXKalby / Zapomenuté divadlo / 15 let Vrchlického divadla v Lounech 2003-2018 / Almanach Aréna – 20 let v dobré společnosti / 25 let konzervatoře v Teplicích / Čtvrtstoletí divadelního mrouskání 1996–2020

29.10.2025

Národní divadlo moravskoslezské zahajuje zkušební provoz modernizovaných jevištních technologií v Divadle Antonína Dvořáka

Po čtyřech měsících intenzívních prací zahajuje Národní divadlo moravskoslezské zkušební provoz modernizovaných jevištních technologií v Divadle Antonína Dvořáka. Zátěžová zkouška 29. října proběhla skvěle a už 1. listopadu se v divadle chystáme hrát. Zatím ve zkušebním režimu – naplánováno je 15 představení v měsíci (opery, balet i činoherní inscenace). Diváci se mohou těšit na plnohodnotné zážitky z inscenací, zkušební režim by poznat neměli, zaregistrují ale jistě například mnohem tišší provoz, a tedy téměř nehlučný pohyb kulis.