13.01.2006 00:00

Tanec Praha uvede Noční můru Petry Hauerové a .konstrukt.um. Michala Záhory

Praha, 13. ledna - Žižkovská scéna současného tance, divadlo Ponec, uvede 15. ledna 2006 od 20.00 sólové choreografie Petry Hauerové Noční můra a Michala Záhory .konstrukt.um.. Sólové představení Petry Hauerové je založeno na prolínání tance s výraznými výtvarnými prvky a využití současných technologií (laser, snímače zvuku, videoanimace). Choreografie si pohrává s významem slova "můra": můra - žena, noční můra - sen, můra - hmyz. Za představení získala Petra Hauerová Cenu Sazky za objev v tanci roku 2004. Představení .konstrukt.um. vytvořili členové skupiny současného tanečního divadla NANOHACH,

Petra Hauerová /TOW - Noční můra
"Choreografka vytvořila se svým týmem multidimenzionální prostor, nedefinovaný, nelokalizovaný, visící kdesi ve vesmíru, v jehož tmách pátrají laserové paprsky po stopách těla tanečnice, které zahlídneme, jek se vynořuje a uniká v kosmickém survivalu. V takovém stupni ohrožení si vážíte každého kousku kůže..."
Petra Hauerová absolvovala konzervatoř Duncan Centre a stáže v Londýně a Amsterdamu. Vytvořila sérii děl, zpravidla výtvarně-pohybových, s nimiž zaujala i odborníky projektu Trans Danse Europe. Stala se tak jeho českou reprezentantkou. Spolupracovala s atelierem Socha, prostor, instalace, konceptuální tendence na pražské AVU a vyučuje v Duncan Centre. Choreografie, kostýmy a tančí: Petra Hauerová. Light design: Jiří Málek. Hudba: David Vrbík. Scéna a laser Projekce: Vladimír 518. Fotografie: Jiří Málek.
Představení vzniklo za podpory: Tance Praha a divadla Ponec, programu EU Culture 2000, Kvant Ltd., Switch Off lighting company, WD Lux, Pegas

NANOHACH / Michal Záhora - .konstrukt.um.
...např.: "schizofrenie jako symbol rozpolcenosti západní civilizace, fungující na základě vytváření dělících čar..."
Koncepce, choreografie, tanec: Michal Záhora. Hudba: Carlo Natoli. Návrh a realizace kostýmu a scény: Martina Vetešníková. Světelná a režijní supervize: Martina Vetešníková Light design: Jan Beneš-McGadie. Mix zvuku: Jan Kalivoda. Produkce: Honza Malík a NANOHACH o.s.
Představení vzniklo v rámci projektu ConTempo Divadla Duncan Centre a za podpory Společnosti pro taneční a múzickou výchovu, Ministerstva kultury ČR a Hlavního města Prahy.

Michal ZÁHORA v roce 2003 absolvoval Konzervatoř Duncan centre - obor současný tanec a taneční divadlo. Poté byl členem Norského národního souboru Carte Blanche, kde se podílel na představeních Amandy Miller, Ohada Naharina, Iny Christell Johannesen a dalších. V roce 2004 odchází do Itálie, kde je do jara 2005 tanečníkem v souboru Roberta Zapally. V červnu 2005 uvádí v Čechách svůj autorský projekt "Synchronicity" a ".konstrukt.um.". Zároveň je členem skupiny současného tanečního divadla NANOHACH v Praze a příležitostně vede hodiny současného tance. Tanečně a choreograficky se také podílel na projektu francouzského choreografa Paco Decina "Salto nel vuoto" uvedeného v divadle Komedie.

Občanské sdružení a skupina NANOHACH jsou složeny z tanečníků, kteří se již několik let pohybují v profesionální tanečně divadelní oblasti. Sdružení podporuje a realizuje taneční umělecké aktivity a vytváří podmínky pro mezinárodní výměnu umělců se zaměřením na takové projekty, které umožňují spolupráci českých tanečníků se zahraničními subjekty.Umělecký záměr skupiny je založen na vzájemné spolupráci tanečníků s hostujícím choreografem. NANOHACH je členem sdružení INICIATIVA PRO KULTURU. V loňském roce představilo dva stále uváděné autorské projekty : "Naměkko Naostro" (ch.:V.Švábová a J.Beneš-McGadie) a "Struktury vratkosti / Structures of Instability-Frail" (ch.: K. Foss /Norsko/).

Ponec - scéna pro současný tanec a pohybové divadlo
Divadlo Ponec provozuje občanské sdružení Tanec Praha za finanční podpory Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR a programu EU Culture 2000.

Zdroj: Ondřej Chalupský

Autor článku: redakce