07.02.2022 17:59

Událost aktuální sezóny ve Studiu Ypsilon: Let do nebe aneb Fata morgana v režii Arnošta Goldflama

Repertoár legendární pražské scény, Studia Ypsilon, v březnu obohatí novinka Let do nebe aneb Fata morgana. Premiéry autorské inscenace Arnošta Goldflama jsou na programu 4. a 6. března.

„V této bláznivé době při mně stůj, zpívá se v jedné písni. A když je to tak, pak taky občas děláme bláznivé věci. A tak jsem se rozhodl připravit scénář z mých oblíbených autorů K. Poláčka, I. Wernische, D. Charmse a též z jedné mé aktovky. Jsou to věci vesměs žertovné, hravé, trochu bizarní, s lehkým podtónem smutku. Také tam bude malá opera, několik písní i hudební podkresy. Živá hudba i zpěv, herecké exhibice. Doufám, že to bude herce a herečky bavit a potažmo hlavně diváky,“ říká před premiérou inscenace Let do nebe aneb Fata morgana její autor a režisér Arnošt Goldflam.

Oceňovaný režisér, herec, dramatik, pedagog a také spisovatel Arnošt Goldflam v Ypsilonce poprvé inscenoval už v roce 1986, kdy spolu se Zdeňkem Hořínkem připravil Dostojevského Krokodýla. Pár let na to následovalo Srdce. Režíroval také hry Babička se vrací, Proměna aneb Řehoř už toho má dost, Vratká prkna a nyní novinku Let do nebe aneb Fata morgana. Donedávna hrál ve Faustovi a Markétce (Nebe), v současnosti hraje ve Spálené 16 (Samuel). Na začátky spolupráce Arnošt Goldflam nedávno zavzpomínal v podcastu Ypsilonka se ptá: „Ono to bylo tak, že když jsem byl ještě v HaDivadle, tak jsme hrávali v Praze Na Chmelnici a chodilo tam hodně lidí, hodně známých, bylo tam hodně plno, a chodil taky Honza Schmid tehdy se Zdeňkem Hořínkem. A oni viděli nějaké představení, které se jim zamlouvalo, a protože Honza občas bral do Ypsilonky hosty, tak mě oslovil, jestli bych tady nechtěl něco dělat. A já jsem samozřejmě byl nadšen, protože Ypsilonka bylo jedno z divadel, ke kterým člověk jako mladý vzhlížel, a tak jsem hned řekl, že ano. No a od té doby jednou za čas tady hostuju.“

Arnošt Goldflam (22. září 1946 v Brně) v roce 1977 absolvoval studium režie na brněnské JAMU. Během studií režíroval i hrál, po absolutoriu působil v satirickém divadle Večerní Brno, v Hanáckém divadle, po přestěhování z Prostějova do Brna nazvaném HaDivadlo, kde se profiloval jako režisér, herec i autor. Goldflam je autorem více než pětaosmdesáti her a dramatizací (Biletářka, Dámská šatna, Doma u Hitlerů, Horror, Písek, Pohádky pro zlobivé děti, Ředitelská lóže ad.). V současné době píše divadelní hry, knížky (v roce 2005 získal Magnesii Literu za pohádky pro malé i velké Tatínek není k zahození), režíruje, učí, hraje v divadle, v televizi i ve filmu.

https://www.ypsilonka.cz/

Autor článku: Dominika Kučinská

Událost aktuální sezóny ve Studiu Ypsilon: Let do nebe aneb Fata morgana v režii Arnošta Goldflama

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.