V Cenách Divadelních novin dvakrát bodovala Pařízkova Komedie
Cenu Divadelních novin za herecký výkon sezony bez ohledu na žánr dnes dostala Gabriela Míčová za roli Romi v inscenaci Odpad, město, smrt. Uvádělo ji Pražské komorní divadlo v Divadle Komedie. Šéf souboru režisér Dušan Pařízek dostal cenu v kategorii činohra za inscenaci téže hry rakouského dramatika Rainera Wernera Fassbindera. Ceny se dnes odpoledne předávaly ve Studiu Ypsilon.
Fassbinderova hra Odpad, město, smrt je z roku 1975, vystihuje deziluzi, prázdnotu a odcizení pramenící z představy, že tržní mechanismus funguje správně a moudře a vyřeší mnohé. Autor říká, že nefunguje, a ještě destruuje mezilidské vztahy. Ukazuje, že když jde o peníze, nic není pro lidi nepřekročitelné.
Pařízek hru inscenoval v Divadle Komedie jako jednu z posledních premiér v minulé sezoně, která uzavřela úspěšné desetileté působení Pražského komorního divadla na této scéně. Jedno z nejprogresivnějších pražských divadel skončilo v srpnu kvůli neshodám svého ředitele s pražským magistrátem ohledně financování.
VerTeDance: Simulante Bande
Za tvůrčí počin v oblasti tance a baletu si cenu odnesly choreografky a tanečnice Veronika Kotlíková a Tereza Ondrová ze souboru VerTeDance. Porota odměnila jejich inscenaci Simulante Bande, ve které autorky přizvaly k tanci dvě tělesně postižené dívky. Společné taneční vystoupení zdravých a tělesně postižených tanečníků dokazuje, že tanec není závislý na fyzické dokonalosti. Představení je plné emocí, dojetí, ale i humoru a dokazuje, že s minimální pomocí zdravých tanečníků mohou obě dívky tančit ve všech možných pozicích, které současný tanec nabízí a využívá.
Jako nejlepší tvůrčí počin v oblasti alternativy porotci vybrali loutkového Budulínka autora Víta Peřiny, kterého uvádí Naivní divadlo Liberec. V kategorii hudebního divadla pak zvítězila Gloriana, opera Benjamina Brittena uvedená v režii Jiřího Heřmana v Národním divadle v Praze.
Naivní divadlo Liberec: O budulínkovi