18.02.2020 14:18

V HaDivadle se dvakrát odehraje performance souboru D’epog nazvaná Série, série, série, série

Společná koprodukce Terénu a HaDivadla, scén Centra experimentálního divadla, uvádí v české premiéře tvůrčí projekt Série, série, série, série. Uskupení D'epog, které je pod performancí podepsáno, charakterizuje především nekompromisnost tvůrčích postupů a hledání nových cest v rámci vlastní divadelní práce. Projekt Série, série, série, série dostane v HaDivadle prostor po dva večery – 20. a 21. února. Prvnímu uvedení bude navíc předcházet den předem (ve středu 19. února od 19.30) lektorská performance – beseda Cca D'epog, která diváky seznámí s principy a postupy tvorby skupiny. 

Divadelní uskupení D'epog působí v Brně od roku 2010 a tvoří jej kolektiv autorů a performerů okolo režisérky Lucie Repašské. Kolektiv pravidelně uvádí vlastní autorské projekty, jejichž cílem je zkoumání všech možných prostředků živého umění. V projektu Série, série, série, série, který měl slovenskou premiéru v říjnu 2019 v Bratislavě, tematicky pojednává organizaci lidské společnosti, systematizaci vztahů, efektivitu a výkonnost. V dílčích tématech se dotýká problematiky individuality a kolektivity, aktivity a pasivity. Performeři Zdeněk Polák, Janet Prokešová, Radim Brychta, Zuzana Smutková a Magdalena Straková, taktéž kmenová členka souboru HaDivadla, vystoupí pod režijním vedením Lucie Repašské. Dramaturgem projektu je Matyáš Dlab, který je zároveň uměleckým šéfem platformy Terén.

D'epog má za sebou od svého vzniku celou řadu projektů inscenovaných v rozličných prostorech i prostředích. Ačkoliv se skupina v rámci tvorby vyznačuje nekompromisním přístupem a minimem tvůrčích omezení, všechny projekty ohraničuje prostá, ale radikální výzva – být a existovat v rámci umělecké komunikace a být a existovat před publikem


Série, série, série, série
D'epog

Umělecké dílo tematicky pojednává organizaci lidské společnosti, systematizaci mezilidských vztahů, efektivizaci práce a zvyšování výkonnosti, mechanismy kontroly, ovládání a řízení, komunikační přesycenost a rizika destabilizace a kolapsu. Dílčí témata nahlíží perspektivou individuality a kolektivity, centralizace a decentralizace, aktivity a pasivity. Východiskem praktické stránky projektu je konfrontační rozhraní mezi prostředím scénické a virtuální reality atakující možností divácké percepce a testování jejích limitů.

Režie: Lucia Repašská       
Dramaturgie: Matyáš Dlab   
Scénografie: Matěj Sýkora   
Video: Martin Blažíček       
Hudba: Matúš Kobolka       
Světelný design: Vladimír Burian    

Vystupují: Zdeněk  Polák,  Janet Prokešová, Radim Brychta, Zuzana Smutková, Magdalena Straková       

Česká premiéra: 20. února v 19.30
Repríza: 21. února v 17.30 

Performance lecture Cca D'epog: 19. února v 19.30

 www.hadivadlo.cz

Autor článku: Marie Rotnáglová

V HaDivadle se dvakrát odehraje performance souboru D’epog nazvaná Série, série, série, série

Inscenace

12.12.2025

Co kdyby děti mohly volit? Vzlet a skupina Zapětdvanáct uvádí premiéru inscenace A Proč?, v níž teenageři zakládají první dětskou politickou stranu na světě

Ve vršovické kulturní křižovatce vzniká ojedinělý divadelní projekt. V neděli 14. prosince bude mít ve velkém sále Vzletu premiéru inscenace divadelní skupiny Zapětdvanáct: A proč?. Na jevišti se objeví skupina teenagerů ve věku od jedenácti do sedmnácti let, kteří společně s tvůrci Annou Klimešovou, Petrem Erbesem a skupinou Zapětdvanáct zkoumají, jak by vypadal svět, kdyby děti dostaly reálnou politickou moc.

10.12.2025

Východočeské divadlo Pardubice uvede premiéru komediálního muzikálu Mladý Frankenstein

Východočeské divadlo o třetím adventním víkendu 13. a 14. prosince uvede premiéru komediálního muzikálu Mladý Frankenstein. Autorem libreta i hudby je americký režisér a herec Mel Brooks (podepsaný také pod známými Producenty), jenž na libretu spolupracoval s Thomasem Meehanem.

10.12.2025

Kunderův Jakub a jeho pán v plzeňském Divadle J. K. Tyla

Divadlo J. K. Tyla uvede 13. prosince 2025 ve Velkém divadle premiéru skeptické komedie Jakub a jeho pán. Milan Kundera se v ní inspiroval Diderotovým Jakubem Fatalistou a svůj text označuje za „poctu Denisu Diderotovi“. Hravé putování sluhy Jakuba a jeho pána, kteří si cestu krátí vyprávěním milostných, veselých i dojemných historek, režíruje Adam Doležal.