29.04.2021 20:52

V hlavní roli publikum – mezinárodní online konference Theatre Audiences: The Crucial ASSET

Mezinárodní online konference se uskuteční ve dnech 26. - 27. 5. 2021 a nabídne dvě odpoledne prezentací, diskuzí a interaktivního programu věnovaná evropskému divadelnímu publiku. Konferenci pořádá společně s partnery z pěti evropských zemí Katedra produkce DAMU v rámci evropského projektu ASSET – Audience Segmentation System in European Theatres.

Během konference, jejíž program je plánován na dva odpolední bloky 26. a 27. května, budou představeny výsledky dvouletého výzkumu publika, který probíhal v Praze, Záhřebu, Vídni, Sofii a Helsinkách. Experti z Velké Británie a jejich evropští partneři přiblíží metodologii segmentace divadelního publika a její výsledky v pěti evropských metropolích. Výsledné modely segmentace evropského publika se pokusí zodpovědět otázky, za evropské publikum tvoří homogenní celek a jaká jsou specifika jednotlivých zemí.

Součástí konference bude dále panelová diskuse se zástupci veřejné i státní správy a expertů na kulturu z různých evropských zemí a interaktivní program, jehož součástí bude workshop segmentace pod vedením britské The Audience Agency. Nebude chybět ani diskuse o Evropské noci divadel jako projektu zacíleném na práci s publikem, jejíž pořadatelé byli taktéž zapojeni do projektových aktivit. Konferenci doplní ukázky z programů vybraných divadel, v nichž probíhal výzkum publika. Za Českou republiku to bylo Národní divadlo, Švandovo divadlo, Studio Dva a Jatka78.

ASSET (Audience Segmentation System in European Theatres) je projekt podpořený z programu Kreativní Evropa a jeho cílem je posílit kapacity pro výzkum a rozvoj publika v oblasti scénických umění. Hlavním pořadatelem projektu je Katedra produkce / Divadelní fakulta AMU, projektovými partnery jsou The Audience Agency (Velká Británie), Institut umění – Divadelní ústav (ČR), Narodno sveušiliště Dubrava (Chorvatsko), IG Kultur Österreich (Rakousko), Arts Project Foundation (Bulharsko) a Metropolia University (Finsko). Kromě projektových partnerů se do výzkumu publika a jeho implementace při prohlubování vztahu s publikem a při vytváření uměleckého programu a marketingu zapojilo nejen 20 evropských divadel, ale také další divadla a kulturní organizace zapojená do Evropské noci divadel.

Konference proběhne v angličtině s tlumočením vybraných částí do češtiny. Další informace najdete na internetové stránce projektu www.asset4arts.eu a ve facebookové události https://www.facebook.com/events/506219033883418. ​

Autor článku: IDU

V hlavní roli publikum – mezinárodní online konference Theatre Audiences: The Crucial ASSET

Zprávy

09.09.2025

Nová výstava v Českém muzeu hudby je věnována operní pěvkyni Soně Červené

Nová výstava v Českém muzeu hudby je věnována jedné z nejvýznamnějších osobností české i světové hudební scény, operní pěvkyni Soně Červené, u příležitosti stého výročí jejího narození. Tento výstavní projekt nabízí jedinečný pohled na život a tvorbu umělkyně, která svou mimořádnou barvou hlasu, širokým hlasovým rozsahem a nezaměnitelným charismatem ovlivnila pěvecké umění po celém světě.

08.09.2025

Nová publikace NIK se věnuje scénografce Janě Prekové

Národní institut pro kulturu (NIK) vydává monografii představující významnou českou scénickou a kostýmní výtvarnici, vizuální umělkyni, pedagožku a kurátorku Janu Prekovou, jejíž tvorba reprezentuje experimentální a inovativní přístup na poli české scénografie v uplynulých více než čtyřiceti letech. Kniha obsahuje bohatý obrazový materiál, návrhy, kresby, pracovní skici a množství fotografií.

08.09.2025

Pražští radní odvolali z funkce ředitele Studia Ypsilon Karla Františka Tománka

Pražští radní odvolali k dnešnímu dni ředitele Studia Ypsilon Karla Františka Tománka. Ve funkci byl od 1. března, plánoval propojení divadla a Divadelní fakulty Akademie múzických umění (DAMU). Řízením městské příspěvkové organizace radní pověřili zástupkyni ředitele a vedoucí ekonomku Blanku Pechovou. Tománkovi vytýkají především chyby v hospodaření a nenaplnění klíčové části jeho koncepce.