04.04.2023 11:10

Uskutečnil se 33. ročník Mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER

Svou divadelní tvorbu během letošního ročníku představilo v hlavním programu celkem jedenáct univerzit z Polska, Německa, Slovenska, Rakouska, Gruzie, Bulharska, Slovinska, Velké Británie a České republiky.

Vedle divadelního vyžití měli návštěvníci festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER možnost zúčastnit se kreativních workshopů nebo diskuze z prostředí států Visegrádské skupiny na téma „Jsme v bezpečí a chceme být?“, která se týkala nejen problematiky sexualizovaného násilí na univerzitách. Pořadatelé se v dramaturgii doprovodného programu rovněž zaměřili na hudební program, který situovali do brněnských klubů První Patro a ArtBar Druhý Pád.

V průběhu festivalového týdne se dále uskutečnily diskuze o samotných představeních. Během ENC: TALK pak každý z porotců odprezentoval sobě blízké, profesně zaměřené téma rezonující s dnešním obecenstvem. Diváci tak měli možnost nahlédnout přímo do jejich praxe. Profesionální porota letos usedla v tomto složení: Sonia Murcia Molina (Španělsko), v letech 2014–2022 ředitelka Escuela Superior de Arte Dramático de Murcia; Aminata Keita (Česká republika), režisérka, jejíž inscenace Feminista se nyní hraje v Národním divadle Brno; Bálint Antal (Maďarsko), divadelní režisér a Sascha Kühne (Německo), scénograf a světelný designér.

Závěrečný ceremoniál se již tradičně uskutečnil v Divadle Husa na provázku, kde byla porotou a ředitelem festivalu udělena následující ocenění Marta:

V kategorii Režie získala ocenění Marta Kateřina Volánková za inscenaci Žebrácká opera aneb Kauza vyližmetr (Akademie múzických umění v Praze, Česká republika). Porota ocenila zejména režijně vytříbenou adaptaci klasické divadelní hry s vhodně tematizovaným politickým přesahem.

Ocenění Marta v kategorii Fyzické divadlo získala Nino Nozadze (Shota Rustaveli Theatre and Film Georgia State University, Gruzie) za schopnost upoutat pozornost diváků prostřednictvím emocí ztvárněných pohybem v rámci sborové performance Lysistrata.

Ocenění Marta v kategorii Autorské herectví získala Aleksandra Gosławska (The Aleksander Zelwerowicz National Academy of Dramatic Art in Warsaw, Polsko) za odvážnou interpretaci osobního příběhu s využitím široké škály imaginace v inscenaci STAND UP: Monodrama Aleksandry Gosławské.

Cenu Marta v kategorii Vynikající herecký výkon získal Maurice Läbe (Ernst Busch Academy of Dramatic Arts, Německo) v inscenaci Cannibals.

Ocenění ředitele festivalu obdržel George Berry (London College of Music, Velká Británie) za performance Miss Brexit.

https://www.encounter.cz/

 

Autor článku: Hana Pavésková

Uskutečnil se 33. ročník Mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER

Festivaly

30.10.2025

Začíná prodej vstupenek na jubilejní festival Janáček Brno 2026

Festival Janáček Brno 2026 vstupuje do svého jubilejního 10. ročníku s mimořádně ambiciózní dramaturgií. Jejím středobodem je kompletní uvedení operního díla Leoše Janáčka – od raných kompozic až po vrcholné opusy. Takto ucelená prezentace skladatelova odkazu je ve světovém měřítku unikátní a podtrhuje jedinečné postavení festivalu mezi mezinárodními hudebními akcemi.

23.10.2025

Loutky, hudba a objektové divadlo pro dospělé. Mezinárodní festival NEKROPOLIS startuje 30. října

Na přelomu října a listopadu ožije pražský Palác Akropolis loutkami, hudbou a divadelním experimentem. Nekropolis 2025 – festival, který propojuje současné loutkářství s objektovým divadlem i world music přivítá od 30. října do 1. listopadu umělce z celé Evropy. Chybět nebude světoznámý slovinský loutkář Matija Solce a jeho energická skupina Fekete Seretlek a řada hostů, kteří dokazují, že loutkové divadlo může být hravé, aktuální i hluboce filozofické.

20.10.2025

Divadlo Radost pořádá třetí ročník mezinárodní přehlídky divadelní tvorby pro děti a mládež

Ve dnech 20.–26. října 2025 proběhne v brněnském Divadle Radost třetí ročník Festivalu Radosti mezinárodní přehlídky divadelní tvorby pro děti a mládež. Festival nabídne pestrý výběr inscenací z Česka, Slovinska, Polska, Itálie a Maďarska, které pracují s různorodými formami – od loutkového divadla přes výtvarně pojatá představení až po autorské projekty na pomezí žánrů.