27.05.2025 13:38

Venuše ve Švehlovce připravila audiovizuální procházku po okolí Hostivařské přehrady

Venuše ve Švehlovce vypravuje audiovizuální procházku provázenou hlasem herce Daniela Krejčíka. Na premiéru se můžete těšit již 5. 6. a reprízy 6. a 7. června.

Každý z poutníků se může sám stát Siddhárthou, hlavní postavou fascinující novely spisovatele Hermanna Hesseho, bráhmanským synem, který hledá pravdu a smysl života v časech Buddhy.

Podle konceptu režiséra Štěpána Gajdoše procházejí účastníci se sluchátky na uších krajinou, po dvanácti výtvarně interaktivních zastaveních, uměleckých instalacích inspirovaných myšlením Východu, jejichž autory jsou výtvarníci a scénografové Jan Brejcha a Mikoláš Zika:

Vzhledem k básnickému charakteru Hesseho Siddhárthy jsme záměrně volili velmi vizuální a primárně nedramatické prostředky. Inspiraci nacházíme v principu středověkého mansionového divadla, kdy diváci chodí od jednoho jeviště k druhému, kde vidí vždy jednu část příběhu. Podobný princip příběhu děleného do několika zastavení najdeme také v křížových cestách. Tento odkaz mi přijde zajímavý i proto, že ať se příběh odehrává v Indii, syžet hrdiny vydávajícího na cestu za účelem nalezení poznání můžeme najít napříč téměř všemi kulturami. Je univerzální.”

Trasa začíná u hlavního vchodu do Toulcova dvora v Hostivaři, kde divák dostane program s pokyny a mapou, která ho bezpečně povede po jednotlivých zastaveních cesty, označených QR kódy, podél Hostivařské přehrady až do Petrovic k autobusové zastávce Newtonova. Jediné, co k tomu bude potřebovat, je vlastní telefon s datovým připojením a sluchátka. Vstupenku lze zakoupit v několika časech, vychází se vždy v malé skupince.

Každý se může rozhodnout ke své vlastní pouti. Za tím nejhlubším v nitru, v nezničitelném, které každý nosí v sobě. To je snad jediná cesta, kterou stojí za to hledat. Je bláznivá ta cesta. Pohybuje se v zákrutech, pohybuje se možná v kruhu. Ale ať jde, kam chce, stačí chtít po ní jít. „Tvá duše je celý svět", bylo psáno. Vše ostatní je hledání, je oklika, je bloudění.“

Koncept a režie: Štěpán Gajdoš
Dramaturgie: Simona Petrů
Výtvarná realizace: Jan Brejcha + Mikoláš Zika
Grafika: Tereza Bartůňková
Vypráví: Daniel Krejčík
Provádí: Václav Marhold / Vojtěch Hrabák

premiéra 5. 6. / reprízy 6. 6. a 7. 6.
v časech: 18:00 / 18:15 / 18:30 / 18:45 / 19:00 / 19:15 / 19:30
Vstupenky nalezne na  GoOut.
Více informací o inscenaci  ZDE.

 

Autor článku: Alena Julie Novotná

Venuše ve Švehlovce připravila audiovizuální procházku po okolí Hostivařské přehrady

Inscenace

03.11.2025

Vzkříšení z Dejvického divadla jde do derniéry. Ve stejný čas se přesune na obrazovky diváků Dramox.cz

Úspěšnou inscenaci Dejvického divadla Vzkříšení po devíti letech čeká poslední uvedení na jevišti. V okamžik derniéry 14. listopadu v 19:30 se tak jedna z výrazných inscenací posledních let přesune na obrazovky diváků Dramoxu. Díky tomu budou sledovat skvělé výkony dejvického ansámblu i diváci, kteří se na něj do Dejvického divadla nedostali.

03.11.2025

Národní divadlo moravskoslezské uvede komedii autorů Alistaira Beatona a Dietmara Jacobse Kardinální chyba

Komedii KARDINÁLNÍ CHYBA z pera dvojice autorů Alistair Beaton (1947) – Dietmar Jacobs (1967) uvede činohra Národního divadla moravskoslezského v komorním Divadle „12“ v české premiéře 8. listopadu. Děj zavádí diváky do malé německé diecéze, kam má po 700 letech přijet na návštěvu papež, a jak se ukáže, svatý otec si nevybral místního biskupa jako hostitele náhodou. Jenže pod dokonalou fasádou je problém (asi ne jenom jeden), který je třeba za každou cenu utajit…

03.11.2025

Kapela MusEquality zve do Emauzského kláštera Tanec mezi námi. Koncert propojí hudební interpretaci s tanečními vstupy 

Kapela MusEquality zve 20. listopadu od 19.00 do Emauzského kláštera na koncert Tanec mezi námi, který představí klasická díla inspirovaná lidovou kulturou. Program odkazuje na dialog dvou uměleckých světů – klasické hudby a lidového umění, které jsou navzdory své odlišnosti neoddělitelně propojené. Koncert propojí hudební interpretaci s tanečními vstupy vycházejícími z historického, lidového i současného tance, čímž nabídne nový pohled na způsob, jak hudbu vnímat a prožívat.