30.10.2023 20:59

ON/A, nová inscenace Pražského komorního baletu, v pouhých dvou reprízách

Pouhé dvě reprízy inscenace s názvem On/a uvede v letošním roce Pražský komorní balet. V nekonvenčním večeru současného tance, který měl premiéru letos v červnu, se představí díla tří zahraničních choreografů: Lidie Wos (Švédsko/Polsko), Ji-Eun Lee (Jižní Korea) a Lóránda Zachára (Maďarsko). Na jevišti KD Mlejn tančí Pražský komorní balet novinku ze svého repertoáru tento čtvrtek 2. a pátek 3 listopadu 2023 v 19:30.

„Naši nejnovější inscenaci můžete do konce roku zhlédnout jen ve dvou listopadových reprízách,“ říká Ladislava Dunovská Jandová, ředitelka Pražského komorního baletu. „Jsme rádi, že máme možnost znovu představit našim divákům hned tři talentované choreografy z různých koutů světa. Díla Lidie Wos, Ji-Eun Lee a Lóránda Zachára přinášejí osobitý taneční jazyk a pohled na tanec z různých perspektiv."

První částí večera je nové dílo jihokorejské choreografky Ji-Eun Lee, které jeho autorka nazvala Špetka krutosti. Choreografie ukazuje, jak se v lidské mysli rodí zloba a jak negativní emoce ničí lidského ducha. S Pražským komorním baletem nepracovala Ji-Eun Lee poprvé, už v roce 2013 vytvořila pro soubor úspěšnou choreografii The Condition of Disappearance (Podmínka zániku).

Druhým choreografem večera je Lóránd Zachár z Maďarska. Ten vytvořil dvacetiminutové dílo Ornament, které připomíná atmosféru barokních bálů. Na jevišti se střídají groteskní návaly energie s něžnými cituplnými výjevy tu v rychlém, tu v pomalém tempu, což přináší něco přes čtvrthodinku zábavné podívané a příjemného odpočinku.

Lidia Wos je švédsko-polská choreografka známá pro svůj specifický taneční slovník. Typickým znakem její tvorby je muzikalita. Ve svém novém díle Na hraně iluze, které na hudbu Johanna Sebastiana Bacha vytvořila přímo pro Pražský komorní balet, zve diváky do světa pokřivených obrazů a dějových zvratů. Do světa, kde hranice mezi fantazií a realitou existují jen v naší představivosti.

ŠPETKA KRUTOSTI
Choreografie: Ji-Eun Lee
Hudba: Hildegard von Bingen

ORNAMENT
Choreografie: Lóránd Zachár
Hudba: Marin Marais

NA HRANĚ ILUZE
Choreografie: Lidia Wos
Hudba: Johann Sebastian Bach

www.prazskykomornibalet.cz

 

Autor článku: Johana Mravcová

ON/A, nová inscenace Pražského komorního baletu, v pouhých dvou reprízách

Inscenace

30.04.2024

Taneční inscenace Julie a Romeo zakončí sezónu Jihočeského divadla

Poslední premiérou zimní sezóny Jihočeského divadla bude taneční divadlo Julie a Romeo, které uvedeme v moderním pojetí již ve čtvrtek 2. května v DK Metropol. Choreografové Ondřej Vinklát a Tomáš Rychetský vytvořili pro baletní soubor Jihočeského divadla zcela novou taneční inscenaci o dvou milencích v režii Dodo Gombára a na původní hudbu současného hudebního skladatele Ivana Achera.  

30.04.2024

Olomoucká činohra uvede světovou premiéru muzikálu ELA!

Možná nejznámější olomoucká rodačka, šarmantní a odvážná žena, která se nebála být nejlepší a pokořit ostřílené muže. Automobilová závodnice a ve své době nejrychlejší žena světa Eliška Junková ožije i se svou Bugatti T35 na jevišti Moravského divadla v muzikálu ELA!, který napsal Tomáš Syrovátka a k němuž Filip Tailor složil hudbu. Režie inscenace, jež vznikala na míru olomoucké činohře, se ujme šéf souboru Roman Vencl.

30.04.2024

Květnové tipy z divadla PONEC

Květen je lásky čas a v divadle PONEC je to také čas tance. Na scéně se protančí mladá krev – studenti pražské HAMU, stejně tak jako etablovaní tvůrci – Temporary Collective, Tantehorse či Spitfire Company. Symbolickým dárkem ke Dni matek může být inscenace F*cking Beautiful Spring. V příběhu o Marii a jejím dítěti, o zrození, o těle v těle, o křičícím šepotu a o zvucích, které tvoří prostor, je mateřství ústředním tématem.