25.02.2022 15:17

První letošní premiérou Městského divadla v Mostě bude černá komedie Kati

Městské divadlo v Mostě uvede jako první premiéru letošní sezony tragikomedii Kati od jednoho z nejvýznamnějších dramatiků současnosti Martina McDonagha. Režie se ujal Petr Svojtka.

Tragikomedie Kati měla světovou premiéru v roce 2015 v londýnském Royal Court Theatre. Od té doby se rozšířila do mnoha zemí světa a získala řadu divadelních ocenění. Významný irský dramatik, scenárista a režisér Martin McDonagh ve své divadelní i filmové tvorbě kombinuje groteskní vidění světa s černou komedií plnou rázovitých a tajuplných postav. O jeho Katech jeden divadelní kritik napsal: „Šibeniční humor, vražda a zabití, kat a popravený, temnota lidských duší a její malé i velké propasti – z toho všeho si dělá irský dramatik legraci.“
 

V roce 1965 je v Anglii zrušen trest smrti. Ale co teď bude s katy a jejich řemeslem? Co bude dělat Harry, bývalý asistent oficiálního popravčího Alberta Pierrepointa a druhý nejslavnější kat Anglie? Uchýlí se do malé hospůdky v Oldhamu poblíž Manchesteru. Jako správný hospodský zásobí své štamgasty historkami, protože jen málokterý hospodský může barvitě vyprávět zrovna o zlatých časech popravčího řemesla. Billy, Charlie, nahluchlý Arthur a inspektor Fry mu visí na rtech. Vmísí se mezi ně i zvědaví reportéři, kteří chtějí vypátrat nějakou senzaci. Navíc se zdá, že Harryho začíná dohánět jeho vlastní minulost.

„Počátkem šedesátých let existovalo v Anglii jisté napětí. Na jedné straně se vynořili Beatles, zároveň ale přetrvávaly viktoriánské praktiky a popravy lidí, někdy i nevinných. Chtěl jsem tohle napětí prozkoumat. Je správné zabít zlého člověka, někdy možná i hodného? A co to udělá s člověkem, který musí popravu vykonat? Může se od svých činů distancovat? Nijak to s ním nezamává? Nijak ho to nepoznamená?“
popisuje svoji inspiraci Martin McDonagh.

„Inscenaci Kati je v podstatě černá komedie střihu Tarantino a severská krimi. Diváci se mohou těšit na skvěle napsanou napínavou detektivku plnou černého humoru.“ zve diváky režisér inscenace Petr Svojtka.

KATI 

Překlad: Ondřej Pilný
Režie: Petr Svojtka
Dramaturgie: Jiří Janků
Scéna: Michal Syrový
Kostýmy: Agnieszka Pátá Oldak
Hudba: Vladimír Nejedlý
Pohybová spolupráce: Martin Pacek

V hlavních rolích: Jiří Kraus a Zita Benešová. Dále hrají Ján Burda, Kateřina Hlubíková, Lukáš Kofroň, Jakub Dostál, Tomáš Vacek, Jan Beneš, Tadeáš Horehleď, Marcel Rošetzký, Otto Liška, Jiří Rumpík, Michal Pešek, Josef Ráček, Eduard Endt.

Premiéra proběhne 25. února na Komorní scéně.

http://www.divadlo-most.cz/

Autor článku: produkce@divadlo-most.cz

První letošní premiérou Městského divadla v Mostě bude černá komedie Kati

Inscenace

22.12.2025

Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí do nového roku s vroucností italských melodií

Vstup do jubilejního roku, na který připadá 100. výročí vzniku Symfonického orchestru Českého rozhlasu, bude v jeho podání radostný a hřejivý. Přesně takovou atmosféru dokáží vykouzlit nejslavnější italské písně a árie v podání hráčů SOČRu, tenoristy Daniela Matouška a jeho mladých kolegů Barbory Kubíkové a Ahmada Hedara. Název programu ´O sole mio mj. odkazuje na CD, které jmenovaní interpreti společně připravili pod taktovkou Jana Kučery.

17.12.2025

Poslední premiérou šumperského divadla v tomto roce je adaptace filmové komedie Pane, vy jste vdova!

Divadlo Šumperk uvede v sobotu poslední premiéru letošního roku, kterou je divadelní adaptace filmové komedie se sci-fi prvky Pane, vy jste vdova! Komedii scénáristů Miloše Macourka a Václava Vorlíčka připravil pro šumperské divadlo režisér Jiří Liška, jehož tvorba byla dosud známa především zdejším dětem a to díky inscenacím Rychlebské pohádky a Hrnečku, vař!

17.12.2025

Dido a Aeneas v Národním divadle: barokní opera jako intimní drama mysli

Opera Národního divadla uvede v sezoně 2025/2026 ve Stavovském divadle novou inscenaci barokní opery Dido a Aeneas Henryho Purcella – jednoho ze základních kamenů operní historie a díla mimořádné emocionální síly. Hudebního nastudování se ujme barokní specialista Michael Hofstetter, režie je v rukou Alice Nellis. Na inscenaci spolupracuje také Collegium Vocale 1704.