26.09.2023 11:21

Sympozium cirkusové pedagogiky: Proč cirkusová pedagogika funguje v současné výchově a vzdělávání

Cirkus má pověst prostředí, které ruku v ruce s atakováním limitů lidského těla vytváří dechberoucí podívanou. Možná se ptáte, jak může být takové umění zdrojem inspirace pro výchovu a vzdělávání? Cirkusová pedagogika je pozoruhodný pedagogický směr, který těží z rozmanitosti cirkusových umění a unikátní kombinace prvků kreativity a sportu v širokém slova smyslu.

Ve světle současných výchovně vzdělávacích cílů se cirkusová pedagogika jeví jako funkční nástroj k jejich naplňování. Česká republika patří v Evropském srovnání k zemi s nejdynamičtějším rozvojem. Od roku 2005 u nás vzniklo devět specializovaných center a nespočet projektů využívající cirkusovou pedagogiku. Nejčastějším kontextem pro cirkusovou pedagogiku je bezesporu volný čas dětí a mládeže. Vedle toho nachází své uplatnění při práci se specifickými skupinami či ve školní tělesné výchově.

Proč cirkusová pedagogika funguje? Proč může být inspirací pro mnoho pracovníků s mládeží, vychovatelů, učitelů tělesné výchovy, sociálních pracovníků a vůbec odborné pedagogické veřejnosti?

Cílem sympozia je představit současné trendy v české cirkusové pedagogice, reflektovat její vývoj posledních let a představit cirkusovou pedagogiku jako inspirativní pedagogický směr pro současnou výchovu a vzdělávání.

Termín ➞ pátek 20. 10. od 13 do 16 hodin
Místo ➞ Prostor 39 (Řehořova 33/39, Praha 3, Žižkov)
Vstup zdarma, přihlášení na sympozium zde

FB událost

Témata, o kterých budou mluvit diskutující:

➤ MgA. Marek Jovanovski – Cirkus LeGrando
Jak prostředí cirkusové pedagogiky rezonuje se světem dětské fantazie a zprostředkovává příležitosti pro rozvoj představivosti a plnění snů.

➤ Mgr. Dagmar Pelesná a Martina Vaněčková – Cirkulárium
Jak cirkusová umění dokážou být efektivním nástrojem pro budování důvěry v kontextu pedagogické praxe. Cirkusová pedagogika jako přístup podporující spolupráci a konsensuální dotek.

➤ Mgr. Vojtěch Holický a Ing. Hana Davidová – Cirkus CLINIC
Jak cirkusová umění ovlivňují vnímání sebe sama a jaký z toho plyne pedagogický potenciál? Čím může cirkusová pedagogika přispět klinické psychologii?

➤ PaedDr. Terezie Kochová a Cecílie Takáčová – Asociace rodičů a přátel dětí nevidomých a slabozrakých / Cirkus Naslepo
Risk jako fundamentální součást cirkusových umění i života lidí se zrakovým postižením. Cirkus Naslepo jako projekt, kde má místo každý.

➤ Linn Elisabeth Lea Moxness (MA) – Kulturskole Trondheim
Cirkusová umění jsou dřina, jak fyzická námaha a proces osvojování cirkusových technik může sloužit jako efektivní nástroj cirkusové pedagogiky.

 

Autor článku: převzato z: https://www.facebook.com/events/188846580828260