03.10.2023 16:30

Hana Maciuchová v divadelním představení 4000 dnů z Ungeltu online na Dramoxu

Matka, syn a jeho partner vzpomínají na uplynulých jedenáct let. Každý z nich si je ale pamatuje jinak. Jak fungují vzpomínky? Úžasná Hanu Maciuchovou v dojemném příběhu 4000 dnů od Petera Quiltera psaným s anglickou lehkostí. Na scéně Divadla Ungelt ji doprovází herecké duo Ondřej Novák a Petr Stach. Užijte si krásné představení nově na Dramoxu.

„Výhoda této inscenace je, že potěší každého, kdo má rád tragikomedie, zvlášť ty o vztazích, je to opravdu pro všechny generace,” láká na představení režisér Pavel Ondruch, který na něj dodnes rád vzpomíná. „Byla to první inscenace od Petera Quiltera, kterou jsme uvedli, a dodnes si pamatuju, když jsme nabídli hlavní roli matky Carol Haně Maciuchové. Hned volala zpátky a říkala: Ano, to je přesně pro mě.” Sama Hana Maciuchová před premiérou v roce 2017 uvedla: „Hned jsem si napsala: skvělé, břitká Britka, dobře!”

Intimní příběh partnerské a mateřské lásky na komorní scéně Divadla Ungelt od té doby zaujal stovky diváků, skvělé dialogy od anglického dramatika Petera Quiltera v režii Pavla Ondrucha si teď můžete užít online na Dramoxu. „Od Hany Maciuchové jsem se naučil, jak pracovat s jazykem a dramatickým textem, zkoušení s ní bylo opravdu krásné. Báli jsme se, jestli dokážeme tuto krásu předat i divákům přes rampu. Podařilo se, a tak věřím, že se to podaří i ze záznamu.”

Pusťte si trailer k představení: 4000 dnů | Divadlo Ungelt | Trailer | Dramox.cz

K čemu jsou vzpomínky

Hana Maciuchová hraje matku, jejíž syn Michael v podání Ondřeje Nováka se probudil z komatu a nepoznává svého přítele Paula v podání Petra Stacha. Společně vzpomínají na posledních jedenáct let, přesně 4000 dnů. Právě to, jak představení vzpomínky vnímá, bylo podle Maciuchové jedinečné. „Každý, kdo představení uvidí, si může odpovědět, jestli vzpomínky potřebuje, jestli mu pomáhají, nebo ho obohacují, nebo jak říká moje figura: na ně musí zapomínat každej, když je člověk setřese, tak si uleví!” Podle Petra Stacha inscenace také divákům dodává víru, že vše se v dobré obrátí.

Hurá do Ungeltu

Na Dramoxu si můžete užít i další dvě skvělé inscenace z Divadla Ungelt. Jak to dopadne, když se na jeho prknech setká Aneta Langerová a Marta Kubišová? Poslechněte si jejich krásné hlasy v jazzových a šansonových skladbách v komorním muzikálu Touha jménem Einodis o femme fatale, baronce Sidonii Nádherné. Do světa opery vás zase zavede irské drama Zpívat jako Gigli. V netradičním terapeutickém kabinetu vás přijme Jiří Hána alias samozvaný psycholog King, který dokáže poradit s každým problémem. Není tak divu, že se právě na něj obrací tajemný Ir v podání Radka Holuba s přáním naučit se zpívat jako italský operní zpěvák. Nenechte si ujít komorní drama irského autora Toma Murphyho o zvládání těžkých životních situací, přátelství i lásce.

 

Autor článku: Nela Miloševič

Hana Maciuchová v divadelním představení 4000 dnů z Ungeltu online na Dramoxu

Inscenace

05.11.2025

Moravské divadlo uvede premiéru baletu Pták Ohnivák / Svěcení jara

Baletní soubor Moravského divadla Olomouc uvádí svou první premiéru této sezony – Pták Ohnivák / Svěcení jara. Tento výjimečný komponovaný večer spojuje dvě ikonická díla Igora Stravinského a představí se v novém choreografickém pojetí britského choreografa George Williamsona. Diváci se mohou těšit na silný vizuální i emocionální zážitek, který propojuje nadčasovou hudbu, současný taneční jazyk a působivou scénografii.

05.11.2025

Východočeské divadlo Pardubice chystá inscenované čtení Klimáčkových Influencerek

Repertoár Malé scény ve dvoře Východočeského divadla Pardubice už od roku 2010 doplňuje cyklus scénických čtení INprojekty, v rámci kterého se v pondělí 10. listopadu uskuteční česká premiéra hry Influencerky úspěšného slovenského dramatika Viliama Klimáčka.

04.11.2025

DEKKADANCERS spouští předprodej na další část sezony. Nově se zapojí do benefice pro Nadační fond pro taneční kariéru

Soubor současného tance DEKKADANCERS je známý svými inovativními představeními, včetně spolupráce s velkými orchestry a náročnými divadelními produkcemi. Jeho performeři zažívali i zažívají fyzickou náročnost taneční profese nejen s radostí, ale i s plnou bolestí. Uvědomují si, že je to profese, kterou mohou vykonávat jen určitý omezený čas a pak se budou muset rozhodnout, co budou dál ve svém životě dělat. Proto se přirozeně rozhodli pro spolupráci s Nadačním fondem pro taneční kariéru a uspořádají v jeho prospěch lednové představení Poslední večeře.