06.09.2024 08:08

Nový začátek divadla Minor

Divadlo Minor vstupuje do další sezóny pod novým vedením. Po 25 letech vystřídal Zdeňka Pecháčka ve funkci ředitele režisér a dřívější umělecký šéf Minoru Jan Jirků. Sezónu otevře inscenace Filipa Jeviče Karkulko, neboj se!, minorská scéna poprvé přivítá také režiséry Jiřího Ondru s inscenací Špunt a Jakuba Maksymova s Psem Tutulákem. A jedna z premiér bude patřit novému řediteli Janu Jirků a jeho „westernu z Vysočiny“ Černý partyzán.

Filipa Jeviče mohou znát minorští diváci z úspěšných inscenací Bruncvík a lev, či Vánoce. Narazit na něj lze také v motolské nemocnici, protože kromě herectví a režie se věnuje i fyzioterapii. Lidskému tělu, konkrétně mozku, se bude věnovat i ve své nové inscenaci Karkulko, neboj se!, jejíž premiéra je naplánována na 5. října ve Velkém sále. V rámci známého příběhu, o jehož dramatizaci se postaral scénárista českého thrilleru Bez vědomí Ondřej Gabriel, se diváci podívají, co se děje v hlavě Karkulce i dalším postavám, když se bojí či prožívají obtížné chvíle. V každé hlavě to totiž vypadá jinak, spousta našich strachů vzniká jen v důsledku vzájemného nepochopení a stále se v nás perou rozum a emoce, obavy a touhy. Děti tak uvidí, jak lze čelit tomu, aby je nestrašily noční můry a mohly v klidu spát (a jejich rodiče také).

Kolik dobrodružství a nástrah číhá v obyčejné koupelně se diváci dozvědí 5. prosince na premiéře inscenace Špunt režiséra Jiřího Ondry. Také se zde prověří pravdivost všemožných rodičovských rad a hlavně okřídleného tvrzení, že „maminka má vždycky pravdu“. O autenticitu příběhu se postará „herecko-rodičovský“ pár Nataši a Michala Bednářových.

Černý partyzán je další inscenací, ve které se Jan Jirků chopí historického tématu. Na premiéře 23. března 2025 představí divákům hrdinu Josefa Serinka – českého Roma, který bojoval v první světové válce, ve druhé byl vězněn v koncentračním táboře v Letech, odkud uprchl a stal partyzánským velitelem oddílu působícího na Vysočině.

Sezónu „uzavře“ 18. května 2025 premiéra Jakuba Maksymova Pes Tutulák. Inscenace podle knihy francouzského spisovatele Daniela Pennace nám představí příběh psa Tutuláka, jeho život na periferii města a návod, jak si vycvičit páníčka.

V celé sezóně nebude chybět řada mimodivadelních aktivit. Jednak stálá nabídka workshopů a outdoorových her, stejně jako další díly nového Minor podcastu. Hned v září se představí nová Batolecí smyslodílna pro děti od 1,5 do 3 let rozvíjející smysly pomocí hravých aktivit.

 

Autor článku: Josef Horák, foto: Jan Jirků

Nový začátek divadla Minor

Inscenace

03.11.2025

Vzkříšení z Dejvického divadla jde do derniéry. Ve stejný čas se přesune na obrazovky diváků Dramox.cz

Úspěšnou inscenaci Dejvického divadla Vzkříšení po devíti letech čeká poslední uvedení na jevišti. V okamžik derniéry 14. listopadu v 19:30 se tak jedna z výrazných inscenací posledních let přesune na obrazovky diváků Dramoxu. Díky tomu budou sledovat skvělé výkony dejvického ansámblu i diváci, kteří se na něj do Dejvického divadla nedostali.

03.11.2025

Národní divadlo moravskoslezské uvede komedii autorů Alistaira Beatona a Dietmara Jacobse Kardinální chyba

Komedii KARDINÁLNÍ CHYBA z pera dvojice autorů Alistair Beaton (1947) – Dietmar Jacobs (1967) uvede činohra Národního divadla moravskoslezského v komorním Divadle „12“ v české premiéře 8. listopadu. Děj zavádí diváky do malé německé diecéze, kam má po 700 letech přijet na návštěvu papež, a jak se ukáže, svatý otec si nevybral místního biskupa jako hostitele náhodou. Jenže pod dokonalou fasádou je problém (asi ne jenom jeden), který je třeba za každou cenu utajit…

03.11.2025

Kapela MusEquality zve do Emauzského kláštera Tanec mezi námi. Koncert propojí hudební interpretaci s tanečními vstupy 

Kapela MusEquality zve 20. listopadu od 19.00 do Emauzského kláštera na koncert Tanec mezi námi, který představí klasická díla inspirovaná lidovou kulturou. Program odkazuje na dialog dvou uměleckých světů – klasické hudby a lidového umění, které jsou navzdory své odlišnosti neoddělitelně propojené. Koncert propojí hudební interpretaci s tanečními vstupy vycházejícími z historického, lidového i současného tance, čímž nabídne nový pohled na způsob, jak hudbu vnímat a prožívat.