Ústecké Činoherní studio uvede inscenaci o tom, co při těhotenství řeší muži
Ústecké Činoherní studio uvede autorskou inscenaci o tom, čím při těhotenství partnerky procházejí muži, nastávající otcové. Komedii A vybuchla Setuza napsal a režijně nastudoval Adam Ernest. Vedle dvou hereček důležitou úlohu hrají také videoprojekce a živá hudba. Premiéra se uskuteční v pátek ve Veřejném sále Hraničář, který slaví desáté výročí od znovuotevření.
"Hra vznikla z potřeby vyjádřit se k mé vlastní osobní zkušenosti s očekáváním prvního otcovství. Vyjádřit se z pohledu muže na tuto problematiku, která je nahlížena mám pocit častěji z pohledu ženy," řekl ČTK Ernest. Společným zážitkem nastávajících otců je podle něj pobyt ve společnosti s partnerkou, která je těhotná. "Otázky vždy směřují na to, jak se má žena, jak to prožívá, jak to zvládá, muž jen přihlíží, dělá garde," uvedl Ernest.
Inscenace klade otázky, zda mají muži právo mít strach z rodičovství. "Je to intenzivně groteskní výpovědí o různých podobách sobectví a bunkrech, do nichž se schováváme sami před sebou. O snaze být dokonalým otcem a těžce skrývané nejistotě. O nárocích, které na budoucí rodiče klade současná společnost a o možnosti selhat. O jednom výbuchu," uvedli tvůrci hry, v níž vystupují pouze dvě postavy.
Muže hraje Andrea Uhlík Berecková. "Je to moje výborná kamarádka, s níž jsem osobně věci řešil a prožíval. Navíc je typově extrémně na tu roli vhodná. Nedovedu si představit, že by to byl někdo jiný," uvedl Ernest. Roli uklízečky ztvárnila Nataša Gáčová. "Hrály spolu v mnoha věcech v úzkém páru a hezky jim to dohromady funguje," uvedl režisér.
Scéna je jednoduchá, působí tísnivě a sterilně. Na pozadí se promítá. Hlavní postava tančí a do toho hraje hudba. "Je to vlastně takový koncert na uvolnění, oslavíte společně něco, s čím byste se za normálních okolností spíš schovávali doma," uvedla dramaturgyně Kateřina Součková. Projekce podtrhávají dynamiku a místy posouvají příběh, hudba je mimo jiné tvůrcem emocí. Autory hudby jsou Viktor Ori a Antonín Kropáček, který doprovází představení přímo na scéně.
Bolest páchající komedie o křehkosti otců na konci světa, jak zní podtitul představení, vznikla v koprodukci Činoherního studia a spolku KULT.