22.05.2025 14:57

Zábavná a provokativní inscenace Kuchyňské porno od června v Paláci Akropolis

Autorská inscenace Kuchyňské porno je dalším z projektů hereček a performerek z divadelního uskupení Nebojsy, které tentokrát zaměřily svou pozornost na útlak žen ve společnosti. Tvůrkyně Kristýna Štarhová a Tereza Holubová se nechaly inspirovat knihou Šárky Homfray Proč jsme tak naštvané?, která pojednává právě o genderových nerovnostech, stejně tak ale i tím, co samy zažily. “Opět vycházíme z nás, z našich osobních zkušeností, ale zasazujeme je do globálního kontextu. Z autentického přecházíme do stylizovaného projevu.” uvádí Kristýna Štarhová. Premiéra inscenace proběhne 3. a 4. června v Paláci Akropolis. První reprízy pak 7. září a 21. října.

Kuchyně – dominanta každé domácnosti. Kuchyně, ve které hospodyňky rozpustile štěbetají o věcech, které pro muže zůstávají věčným tajemstvím. Místo, kde se v troubě peče nedělní husa, kde ve skříni za moukou najdeme schovanou láhev kořalky, kde není slyšet pláč z pokoje, kde učíme naše dcery vykrajovat cukroví a know-how jak se stát ukázkovou manželkou a hospodyní. Kuchyně, jako přirozené prostředí ženy… Cože? Kuchyňské porno jako parodie na nerealistická očekávání, která společnost vyvíjí vůči ženám.

K režii inscenace a spolupráci na scénáři byla přizvána režisérka, dramaturgyně a autorka Bára Viceníková. Ta k práci na projektu říká: “Je to velmi aktuální téma, které je už samo o sobě třaskavé, což vždycky značí, že je nutné o něm mluvit.”  Pro tým bylo důležité najít balanc mezi komickou absurditou a často bolestnou realitou, Tereza Holubová k tomu dodává: “Snažíme se do těžkých témat vtisknout humor až tragikomičnost. Myslím si tedy, že je to nenásilná a hlavně nemoralizační forma divadla, při kterém se lidé smějí, ale pomalu jim dochází, že by asi neměli.”

V inscenaci bude hrát velkou roli tanec a zazní i zpěv, veškerou podkladovou i scénickou hudbu přímo pro inscenaci složil Ondřej Báča vystupující pod pseudonymem Blue Coals. Za výpravou stojí Zuzana Štěpančíková, která svépomocí vytvořila surrealistickou kuchyň mnohočetného scénického využití.

Součástí každé inscenace bude diskuze s odbornicemi a odborníky na dané téma. Diváci se mohou těšit na Šárku Homfray, Apolenu Rychlíkovou, Markétu Brabcovou, Petra Bittnera, Lindu Bartošovou, Lenku Královou a další.

Nebojsy – Kuchyňské porno

Premiéra: 3. + 4. června 2025 v Paláci Akropolis
Reprízy: 7. září a 21. října 2025 v Paláci Akropolis

 

Autor článku: Kateřina Sochací

Zábavná a provokativní inscenace Kuchyňské porno od června v Paláci Akropolis

Inscenace

03.11.2025

Vzkříšení z Dejvického divadla jde do derniéry. Ve stejný čas se přesune na obrazovky diváků Dramox.cz

Úspěšnou inscenaci Dejvického divadla Vzkříšení po devíti letech čeká poslední uvedení na jevišti. V okamžik derniéry 14. listopadu v 19:30 se tak jedna z výrazných inscenací posledních let přesune na obrazovky diváků Dramoxu. Díky tomu budou sledovat skvělé výkony dejvického ansámblu i diváci, kteří se na něj do Dejvického divadla nedostali.

03.11.2025

Národní divadlo moravskoslezské uvede komedii autorů Alistaira Beatona a Dietmara Jacobse Kardinální chyba

Komedii KARDINÁLNÍ CHYBA z pera dvojice autorů Alistair Beaton (1947) – Dietmar Jacobs (1967) uvede činohra Národního divadla moravskoslezského v komorním Divadle „12“ v české premiéře 8. listopadu. Děj zavádí diváky do malé německé diecéze, kam má po 700 letech přijet na návštěvu papež, a jak se ukáže, svatý otec si nevybral místního biskupa jako hostitele náhodou. Jenže pod dokonalou fasádou je problém (asi ne jenom jeden), který je třeba za každou cenu utajit…

03.11.2025

Kapela MusEquality zve do Emauzského kláštera Tanec mezi námi. Koncert propojí hudební interpretaci s tanečními vstupy 

Kapela MusEquality zve 20. listopadu od 19.00 do Emauzského kláštera na koncert Tanec mezi námi, který představí klasická díla inspirovaná lidovou kulturou. Program odkazuje na dialog dvou uměleckých světů – klasické hudby a lidového umění, které jsou navzdory své odlišnosti neoddělitelně propojené. Koncert propojí hudební interpretaci s tanečními vstupy vycházejícími z historického, lidového i současného tance, čímž nabídne nový pohled na způsob, jak hudbu vnímat a prožívat.