Východočeské divadlo Pardubice chystá inscenované čtení Klimáčkových Influencerek
Repertoár Malé scény ve dvoře Východočeského divadla Pardubice už od roku 2010 doplňuje cyklus scénických čtení INprojekty, v rámci kterého se v pondělí 10. listopadu uskuteční česká premiéra hry Influencerky úspěšného slovenského dramatika Viliama Klimáčka. „Pravidelní diváci VČD budou autora jistě znát. V režii Filipa Nuckollse jsme před časem inscenovali jeho text Kdo se bojí Beatles. A jednou z jarních premiér v roce 2026 bude komedie Kurýr má zpoždění, kterou Viliam Klimáček napsal přímo pro naše divadlo,“ říká dramaturg listopadového INprojektu Ladislav Nunvář.
Influencerky jsou komedií ze sociálních sítí, ve které se tři dámy nebojí jít s „kůží na trh“ a s nekorektním humorem odhalují sledujícím své tipy a triky, ale hlavně samy sebe. „Marii je 77 let, ví všechno o životě, stárnutí, smrti i sexu po sedmdesátce. Joja je módní blogerkou vyrábějící z igelitu extravagantní módu, kterou pak propaguje na svém profilu. Hana je vdovou po hajném, vystudovala dvě vysoké školy, pracovala v korporátu, nyní žije na samotě u lesa a natáčí blogy o vaření. Všechny tři spojuje to, že jsou influencerky! Neotřelé influencerky, které nemají moc sledujících, ale kdo ví, třeba se to jednou změní,“ představuje hlavní hrdinky hry Ladislav Nunvář. Na prknech Malé scény je ztvární Romana Chvalová, Ludmila Mecerodová a Karolína Šafránková.
Režisérem scénického čtení je tentokrát Kostiantyn Zhyrov, čerstvý absolvent pražské DAMU. „Kosťa nejprve vystudoval obor Činoherní a filmové herectví na Divadelní fakultě Charkovské národní univerzity umění I. P. Kotljarevského. Po absolvování univerzity na Ukrajině se přestěhoval do Prahy, kde byl přijat na obor Režie a dramaturgie činoherního divadla,“ doplňuje Ladislav Nunvář.
Influencerky se zaměřují nejen na otázku online prezentace, ale také na současné společenské problémy. „Hra s jemnou ironií a humorem otevírá témata, jako je osamění, stárnutí, sociální křehkost, společenský tlak, normalizovaná chudoba, queer tabu na venkově či agresivní jazyk ve veřejném prostoru. Bez křiku, avšak s empatií. Věřím, že dobře nastavené komické prvky mohou často zasáhnout hlouběji než patos tragédie,“ uvádí režisér Kostiantyn Zhyrov.
Po premiéře inscenátoři zvou na neformální diskusi s realizačním týmem, které se zúčastní i autor hry Viliam Klimáček.





